Toen twee van de toonaangevende medische centra van Amsterdam besloten de handen ineen te slaan en samen te gaan, kwam het beste van beide werelden samen, waaronder alle expertise, onderzoek en faciliteiten.
Het doel van de fusie was ervoor zorgen dat het Amsterdam UMC nog betere zorg voor patiënten kan leveren, zowel nu als voor toekomstige generaties. Dit gebeurt onder andere door specifieke patiëntengroepen op een van de twee locaties onder te brengen, waardoor het Amsterdam UMC duurzame toegang tot complexe patiëntenzorg kan waarborgen. We hebben dit verwerkt in één samenhangende brand identity, klaar om uitgerold te worden over een breed netwerk van organisaties.
Het beste van twee werelden
Het Amsterdam UMC is geen individueel instituut, het is een verzameling van klinieken, onderzoeks- en trainingscentra en andere medische faciliteiten. Onze uitdaging was het vormen van een brand identity die voor hen allen passend is, maar die ook heel flexibel is, vanwege de complexe organisatiestructuur. Een moderne aanpak was nodig, maar daar wisten wij wel raad mee.
Het proces
Internationale ambities, lokaal gevestigd
Samenwerking met partners wereldwijd is het Amsterdam UMC niet vreemd, maar het heeft ook diepe wortels in de Nederlandse hoofdstad.
De link met het tulpenlogo is makkelijk te leggen, maar de tulp verwijst ook naar Dr. Tulp – de invloedrijke chirurg uit de 16e eeuw die tevens burgemeester van Amsterdam was.
Als je goed kijkt zie je zelfs de grachtenring in het logo. Waar het Amsterdam UMC ook heen gaat in de toekomst, ze zal haar roots zeker niet vergeten.
Nieuwsgierig geworden?
Als je meer wil weten over ons en wat we voor je kunnen betekenen, stuur dan een berichtje en we nemen snel contact met je op.